mandag 14. juni 2010

Om livets gang

Ja, da startet jeg en blogg der jeg kan skrive litt om livets gang og om hvordan dagene mine blir utnyttet.
Nå sitter jeg her og hører på fotballkamp, midt i fotball VM. Yei... Er ikke spesielt glad i landslagsfotball, og det faktum at verdens glemmes i denne perioden. Men sånn er nå verden blitt. Uansett så synes jeg det er kult at VM blir arrangert i Sør-Afrika, selvom vi er i år 2010, og det er aller første gang et afrikansk land har arrangert VM. Jeg vet selvfølgelig ikke grunnen til det, men synes det er kjipt uansett.
I dag skal jeg tilbake til Hamar og på kino, etter en utrolig god helg borte fra alt. Dagene på Hamar går bort på å jobbe. Er snart det eneste jeg gjør; står inne og ser ut på det fine været. Selvfølgelig de dagene jeg har fri er det regn eller vind. Teite flaksen min holder nok ikke været fint nei. Jeg bynner å bli ganske lei av å drive en butikk, men sier til meg selv at jeg snart er ferdig. Nå bynner livet i Oslo by snart.

Takket ja til leilighet har jeg gjort og, så nå er det bare å finne meg en jobb, som hjelper meg med det jeg ikke får fra lånekassen. Hvis jeg får noe av lånekassen da. Herregud, vet ikke om jeg kommer inn på skole engang, men regner med det da. Ellers så får jeg bare finne meg en annen jobb. Hvis jeg ska ha en fulltidsjobb, må jeg gjøre noe mer enn å stå rett opp og ned i en butikk. Å jobbe i ferskvare er alltid gøy. Da er det alltid noe å gjøre, men jeg ser litt ellers også. Kunne jobbet i en klesbutikk som Zara eller H&M. Selvom det er litt skummelt, for da blir jeg jo blakk med en gang. Det er problemet når man liker å bruke penger, selvom man ikke har de. Det er sånn man får inkassobrev for eksempel. Akkurat som hun i "En shopoholikers bekjennelser," selvom jeg er ikke riktig så ute å kjøre som henne. Å bo i Oslo, ikke langt unna Karl Johan, Oslo City og andre shoppingsteder hvor de har andre butikker enn H&M og Vero Moda. Dette kommer til å bli en utfordring for shoppegale lille meg. Men jeg må vel bare klare meg. Bite det i meg og ikke gå på shopping hele dagen. Ai, this is going to be hard! Vel, vel, forhåpentligvis lærer jeg meg snart å sy mine egne klær. Kanskje det blir billigere. Men da må jeg uansett kjøpe tekstile da, og polyester er ikke akkurat favoritten. Søren, hvorfor må jeg ha dyr smak?? Det passer ikke helt til studenttilværelsen. Jeg må rett og slett lære meg at en bra dag er en dag med pils i parken.

Hmm, noe av det jeg gleder meg til når jeg flytter til byen er å treffe igjen en av mine beste venniner. Ok, jeg har ikke sett henne siden jul, men det er ikke min feil at hun er i Roma hele tida. Forhåpentligvis når jeg har blitt en Oslofrik, kan jeg leke mer med Ane. Jeg skjønner jo at hun vil tilbringe sommeren i Oslo, for det er jo så fint inni der da. Men jeg må inrømme at jeg savner badminton og "cool shoe shine" på sommerkveldene ute i hagen. Men tiden forandrerseg, og det gjør vi også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar